لوگوی ابتکار صنعت
021-33948225 | 09122189094

واردات انواع تسمه و بلبرینگ طی 20 الی 30 روز
تلفن: 02133948225 - 33990391 | موبایل: 09122189094

رقابت تولید کنندگان بلبرینگ و رولبرینگ

از آنجایی که بلبرینگ یک قطعه مصرفی می باشد و عوامل بسیاری سبب تخریب اجزای داخلی و در نهایت از بین رفتن کامل بلبرینگ و رولبرینگ می شوند رقابت بسیار زیادی در بین تولید کنندگان انواع بلبرینگ و رولبرینگ در دنیا وجود دارد. برخی برند های ضعیف تره تولید کننده مانند برند های چینی بیشتر در حال رقابت برای جذب تعداد بیشتری از مشتریان با ارائه قیمت های پایین تر هستند. برند های بطرگتر تولید کننده بلبرینگ مانند بلبرینگ NTN , بلبرینگ SKF, بلبرینگ FAG , Timken بیشتر بدنبال بهبود کیفیت محصولات و افزایش تعداد مشتریان با ارئه محصولاتی با کیفیت تر هستند. مواردی از رقابت بین تولید کنندگان بلبرینگ و رولبرینگ وجود دارد که در واقع تکنولوژی ویژه آنها محسوب میشود که در زیر به بررسی برخی از آنها می پردازیم.


مقاومت سایشی بلبرینگ و رولبرینگ


یکی از مهمترین عوامل خورنده بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان سایش سطحی می باشد که بالاخص بین ریس و ساچمه ها اتفاق می افتد. این میزان سایش سطحی با افزایش بار وارده بر بلبرینگ ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند و به مرور زمان سبب کاهش قطر ساچمه و از کار افتادگی آنها می شود. افزایش مقاومت سایشی رولبرینگ ها با بکارگیری تکنولوژی ویژه در عملیات حرارتی که مختص هر یک از تولید کنندگان است حاصل می شود.


مقاومت حرارتی رولبرینگ ها


عوامل حرارتی شامل مقاومت در محیط هایی با حرارت بالا و انتقال حرارت مناسب اجزای تشکیل دهنده رولبرینگ و بلبرینگ از عوامل اصلی کیفیت بلبرینگ ها محسوب می شوند. با بالاتر رفتن قابلیت انتقال حرارت بلبرینگ ها حرارت ایجاد شده بر اثر سایش و اصطکاک به سرعت منتقل شده و از افزایش دمای اجزای داخلی جلوگیری به عمل می آورد و بدین ترتیب سبب افزایش طول عمر بلبرینگ و رولبرینگ می گردد.