لوگوی ابتکار صنعت
021-33948225 | 09122189094

واردات انواع تسمه و بلبرینگ طی 20 الی 30 روز
تلفن: 02133948225 - 33990391 | موبایل: 09122189094

از چه بلبرینگ هایی بر روی دیزل ژنراتور استفاده می شود؟

از چه بلبرینگ هایی بر روی دیزل ژنراتور استفاده می شود؟دیزل ژنراتور ما ماشین های مکانیکی هستند که به منظور تولید انرژی الکتریکی از سوخت های فسیلی مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتور ها از یک موتور دیزلی قدرتمند که گازوئیل مصرف می کند بعنوان مولد استفاده کرده و با کوپلینگ موتور دیزل با یک دینام یا آلترناتور برق تولید می کنند. دیزل ژنراتور ها در کاوا یا توان های مختلفی تولید می شوند و حتی تا 3000 کاوا با موتور های 16 سیلندر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

از بلبرینگ و رولبرینگ در بخش های مختلفی از دیزل ژنراتور ها استفاده می شود. هم در اتصالات موتور و هم از بلبرینگ اصلی که در اتصال شافت خروجی از موتور و میل لنگ به آلترناتور مورد استفاده قرار می گیرد.

به نقل از حامیان ژنراتور "دیزل ژنراتور ها از یک موتور احتراق داخلی از نوع دیزلی برای تولید الکتریسیته و یا برق استفاده می کنند. موتور های دیزلی ژنراتور برق با برند های مختلفی مانند دویتس DEUTZ, کومنز COMMINS، کاترپیلار CATT پارکر PARKER، ولوو پنتا VOLVO PENTA و هیوندا HYUNDAI مورد استفاده قرار می گیرند. حرکت رفت و برگشتی پیستون موتور دیزلی ژنراتور سبب حرکت میل لنگ شده و میل لنگ به یک آلترناتور یا دینام متصل می باشد.
آلترناتور دیزل ژنراتور طی پروسه ای به نام Magnetic conduction به تبدیل انرژی جنبشی دورانی به انرژی الکتریکی می پردازد. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که یک جسم مگنت شو فلزی مانند سیم مسی از یک میدان مغناطیسی عبور می کند و تولید ولتاژ می کند. اگر سیم در یک مدار کامل قرار گیرد می تواند به انتقال توان تولیدی بپردازد.
آلترناتور دیزل ژنراتور خود از دو بخش اصلی تحت نام های روتور و استاتور تشکیل شده است. استاتور از کویل های مسی در ردیف های مختلف تشکیل می شود. روتور آلترناتور یا دینام نیز دارای سیم های مسی می باشد که به دور یک هسته آهنی پیچیده شده اند. بر خلاف استاتور، روتور به میل لنگ خروجی از موتور دیزل ژنراتور متصل بوده و همزمان با آن می چرخد. زمانیکه ولتاژ از کویل روتور عبور می کند تولید یک میدان مغناطیسی می کند. زمانیکه روتور در داخل استاتور می گردد میدان مغناطیسی آن از سیم های هادی استاتور عبور کرده و تولید ولتاژ می کند. از آنجا که میدان مغناطیسی بالا و پایین می رود، ولتاژ تولیدی نیز بین مثبت و منفی نوسان کرده و جریان متناوب پدید می آورد. هر اندازه میدان مغناطیسی بالاتر رود نقاط اکسترمم ولتاژ نیز افزایش پیدا می کنند."